Online marketing

Wat is Online Marketing eigenlijk? Bij Wikipedia staat het als volgt omschreven: Internetmarketing of online marketing is een vorm van marketing van producten en diensten via internet.

Tja lekker logisch zal je misschien denken, maar welke middelen kan ik daarvoor inzetten?

Dit zijn de middelen die je kan inzetten voor jouw online marketing

 

  • Social media zoals Instagram, Facebook, TikTok, LinkedIn en Clubhouse.
  • Gratis weggever maken om leads te verzamelen
  • Een funnel achter je gratis weggever maken, zodat je ook iets met je leads kan doen (een follow up/ after sales)
  • Een social media campagne maken (ter promo van je gratis weggever)

Ben creatief en kijk wat er bij jouw business past, ga brainstormen!

Het allerbelangrijkste bij het middel wat je gaat kiezen, is dat een bezoeker altijd denkt:
What’s In It For Me? (ookwel WIIFM afgekort)

Super leuk om een personal brand op te zetten, mensen vinden het altijd leuk om een kijkje in het leven van een ander te nemen. Echter vergeet niet dat deze persoon jou met een doel is gaan volgen, bv voor jouw online training. Zorg er dan ook voor dat je regelmatig vertelt waar deze aan te schaffen is. 

Denk jij nu? OMG: Ik wil dit! Ik wil meer gaan doen met Online Marketing.

Maar…

  • hoe moet ik beginnen?
  • ik heb hier helemaal geen tijd voor.
  • ik kan dit niet.
  • ik ben niet technisch genoeg.
  • ik ben niet creatief genoeg.

No worries, want ik heb goed nieuws voor jou! Ik kan je helpen & I LOVE IT!
Wat kan ik voor je doen? 

Allereerst gaan we samen een sparringsessie aan, daarin vertel je wat jij wil, gaan we samen sparren en samen gaan we kijken hoe we dat het beste kunnen gaan uitvoeren. Wat bij jouw klanten en bij jou past.

Bovenstaande middelen even toelichten


SOCIAL MEDIA

Ik hoef jou denk ik niet te vertellen, hoeveel social media voor jou kan beteken.
Het opbouwen van een kanaal, kost veel tijd en energie, maar daarnaast het onderhouden van je account en het contact onderhouden met je volgers ook. Zonde als je dat laat versloffen, nadat je zo veel moeite hebt gedaan om volgers en een goed bereik te krijgen.

Daarom heb ik mijn ‘Altijd Online Zichtbaar’ pakketten.
Ik help jou, om -zoals het pakket al zegt- altijd online zichtbaar te zijn.

Wat doe ik dan voor jou? Laat ik mijn meest afgenomen pakket even als voorbeeld nemen.
Dat betreft mijn AOZ II incl. engagement. (2 berichten per 2 week op 2 kanalen + 60 mijn engagement per week)

Ik maak dan per bericht de volgende content:

  • de visual; beeld/ video
  • de tekst
  • de bijbehorende #

Wat betreft de engagement, dit houdt o.a. in:

  • reageren op comments en eventueel DM’s
  • Stories posten
  • Reels maken

We bespreken samen wat jij fijn vindt en wat voor jou werkt.

Wat levert jou dit op?
(WIIFM, remember 😉 )

  • Dit haalt de druk van je schouders om PER SE zichtbaar te moeten zijn
  • Jij kan nu gaan posten en online zijn, wanneer jij dat wil.
  • Jij kan nu online gaan, wanneer jij dat wil.

En dit alles zonder dat jij bereik verliest, want ik ben voor jou online.

Welke pakketten ik aanbied?

Pakket

2 berichten per week op
1 kanaal

2 berichten per week op
2 kanalen

2 berichten per week op
3 kanalen

AOZ I

X

 

 

AOZ II

 

X

 

AOZ III

 

 

X

AOZ OMP*

 

 

 

Investering per 4 weken:

€ 97

€ 147

€ 217

Optioneel:

Engagement per week.
(op basis van 60 min p/wk)

€ 297

 € 347

 

€ 417

 

 

Bovenstaand zijn mijn standaardpakketten.
Echter niet iedereen heeft hier voldoende aan.

Dus:

  • Heb jij meer > 4 kanalen?
  • Wil jij per kanaal 2+ berichten per week?
  • Of wil jij iets anders wat niet in een van de standaardpakketten zit?

Geen probleem, dan kan ik jou natuurlijk ook helpen met mijn:
‘Altijd Online Zichtbaar Op Maat Pakket’.

Alle bovenstaande prijzen excl. 21% btw en excl. opstartkosten ter hoogte van € 50 excl. 21% btw

De Gratis Weggever

Wat is een gratis weggever eigenlijk?

Een gratis weggever kan van alles zijn, als het maar “gratis” is. En “gratis” tussen haakjes, omdat mensen altijd hun emailadres achterlaten. In ruil voor een emailadres krijgen ze bijvoorbeeld:

  • een e-book
  • een video training
  • een white paper
  • een masterclass
  • een proefles van jouw (online) yoga cursus

 

Een gratis weggever kan écht van álles zijn. Samen gaan wij een sparren en beslissen wat jouw ultieme gratis weggever kan worden.

 ▻ Heb jij al de teksten voor een e-book op de plank liggen, maar lukt het je niet om hier iets moois van te maken? Ik kan je helpen! 

▻ Heb jij al een video klaar, maar moet deze nog mooi ge-edit worden? Ik kan je helpen! 

▻ Wil jij dat er iemand met een marketing achtergrond kritisch naar je teksten kijkt? Ik kan je helpen! 

▻ Wil jij van diaslides een masterclass maken? Ik kan je helpen! 

▻ Heb jij nog geen idee wat je wil gaan doen? Ik kan je helpen!


FUNNEL

Wat is een funnel? Funnel betekent in het Engels: trechter.

Een Sales Funnel is een aankoop trechter en een Leads Funnel is een trechter om leads te verzamelen. Welke naam je er ook aan geeft; leads, sales, marketing, prospect -funnel, het zijn allemaal trechters om potentiele klanten naar een aankoop te trechteren.

En daarbij rekening houdende met o.a.

  • de klantreis
  • de aankoop / de aankopen
  • de waarde/ inhoud van de mailtjes in de funnel

Een funnel kun je maken in een e-mail marketing programma. Hier kun je een automation klaarzetten met mailtjes, deze mailtjes samen vormen de trechter.

 

Wat heb je nodig?

  1. Een email marketing programma.
  2. Een gratis weggever
  3. Promotie voor de gratis weggever

Het email marketing programma.

Ik gebruik met veel liefde Mailblue. Het is de Nederlandse Active Campaign.
Het werkt heel overzichtelijk, heeft een fijne back end voor als je iets wil weten, het is Nederlandstalig en maakt onderdeel uit van een groot bedrijf.
Daarnaast heb je ook Mailchimp en Getrespsonse die veel gebruikt worden.

 

Wat is een voorbeeld van het verloop van een klant bij een funnel?

Laten we even als voorbeeld ‘Mara’ gebruiken.

  1. Mara komt op de salespage (via een social promo of organisch gevonden)
  2. Mara vult haar gegevens in op de salespage, in ruil voor een gratis e-book
  3. Mara komt op de bedanktpage en bedenkt of ze gebruik wil maken van het aanbod op die betreffende bedanktpage
  4. Mara checkt haar mail met het betreffende gratis e-book
  5. Mara ontvangt de komende periode verschillende mails van de maker van het gratis e-book
  6. Mara heeft inmiddels het e-book gelezen, ze heeft destijds op de bedanktpage geen aankoop gedaan, maar is na 5 mailtjes toch overtuigd van de expertise van de maker van het e-book en besluit alsnog een aankoop te doen.

 

Dit is een voorbeeld van de klantreis van Mara.
Maar bedenk, dat alles mogelijk is!
Zo lang je maar de WIIFM in de gaten houdt.

En wat ook heel belangrijk is: de Know-Like-Trust Factor.
Nieuwe mensen (ookwel oude leads genoemd) moeten jou eerst leren kennen (get to know you), dan gaan ze je aardig vinden (like) en daarna vertrouwen (trust) ze jou én je expertise. Om vervolgens over te gaan naar een aankoop.
En met een e-mailtjes reeks (oftewel funnel), kan je natuurlijk heel goed de mensen jou laten leren kennen.

Campagnes en adverteren op instagram en facebook

Wil je een Facebook campagne opzetten, maar heb je geen idee waar je moet beginnen en waar je op moet letten?
Laat mij je helpen!

Belangrijk is om te weten wát je graag zou willen bereiken met de campagne:

– Wil je graag meer websiteverkeer?
– Meer volgers?
– Meer naamsbekendheid?
– Meer omzet?

Denk hier goed over na!
Uiteraard gaan we ook samen sparren over welke doelen je wilt bereiken en hoe we daar kunnen komen.
– Wat is doelgroep of welke doelgroep wil je meer gaan bereiken?
– Wat is je budget? Hoe groot of hoe klein ook, je zal altijd resultaat hebben!
– Heb je al beeldmateriaal? Zo niet, geen nood ook daarin kan ik helpen door bv een promo filmpje te maken.

Nieuwsgierig geworden?

Neem geheel vrijblijvend contact met mij op, zodat we samen kunnen kijken hoe ik je kan helpen.

 

Maar ik je natuurlijk ook helpen bij “The Full Package”. Van idee tot uitvoering.

Wil jij een losse online marketing strategiesessie boeken?

Geen probleem, voor slecht een investering van 150 euro, gaan wij samen 2 uur lang bespreken, wat je nu al hebt, wat je beter wil en wat mijn visie is over wat beter moet, zodat jij weer helemaal ‘good to go’ bent om te gaan knallen met je online marketing strategie.

Alle bovenstaande prijzen excl. 21% btw en excl. opstartkosten ter hoogte van € 50 excl. 21% btw

CtrlVA, jouw virtuele sneltoets © 2018-2021 | Design by Talentzweb.nl